De ce apare halitoza (mirosul neplăcut al respirației)?

Când este cel mai probabil să apară respirația urât mirositoare?

Toată lumea are respirația urât mirositoare din când în când, mai ales la prima oră, dimineața. De asemenea, este posibil să ai respirație urât mirositoare atunci când îți este foame, când urmezi o dietă sau după ce ai mâncat alimente cu miros puternic, cum ar fi usturoiul, ceapa sau pastrama.

Ce cauzează respirația urât mirositoare?

Multe lucruri pot provoca respirația urât mirositoare. O cauză majoră este scăderea salivei. Saliva are o acțiune de curățare ce ajută la reducerea sau eliminarea respirației urât mirositoare. Atunci când scade cantitatea de salivă, numărul bacteriilor poate crește, provocând o respirație urât mirositoare.

Respirația urât mirositoare cauzată de scăderea salivei poate fi deosebit de pregnantă în anumite situații

• Dimineața, la trezire. Fluxul de salivă aproape se oprește în timpul somnului. Acțiunea redusă de curățare a salivei permite bacteriilor să se prolifereze, determinând mirosul neplăcut al respirației.
  • Atunci când ți-e foame. Respirația urât mirositoare este mai frecventă la persoanele care mănâncă neregulat, rar sau urmează o dietă. Mestecarea alimentelor crește în mod natural nivelul de saliva în gură. În perioadele când nu mănânci, saliva scade și bacteriile se înmulțesc, provocând respirația urât mirositoare.
  • Când ești deshidratat. Când devii deshidratat, nu produci atât de multă salivă. Acțiunea redusă de curățare a salivei permite bacteriilor să se înmulțească, provocând respirația urât mirositoare.
  • Boli care afectează glandele salivare, cum ar fi sindromul Sjögren sau sclerodermia.
  • Anumite tratamente medicamentoase.
  • Ulterior consumului de băuturi alcoolice.

Alte cauze ale respirației cu miros neplăcut

• Consumul de alimente cu miros puternic, cum ar fi usturoiul, ceapa sau pastrama.
  • Fumatul sau utilizarea tutunului de mestecat.
  • Acumularea de placă dentară și alimentele blocate între dinți, în proteza dentare sau în brackeții aparatelor dentare.

Afecțiuni bucale și ale gâtului care pot provoca mirosul neplăcut al respirației

• Infecții ale gâtului sau gurii, cum ar fi streptococii;
  • Probleme dentare, cum ar fi cariile;
  • Boala parodontală, care poate determina respirația cu miros metalic;
  • Amigdalita;
  • Cancerele gâtului sau gurii.

Ce e halitoza

Alte afecțiuni ale organismului care pot provoca mirosul gurii

• Probleme cu nasul, cum ar fi o infecție a sinusurilor, polipi nazali sau un obiect blocat în nas;
  • Diabet. Un simptom al nivelului foarte ridicat de zahăr în sânge este un miros puternic fructat al respirației;
  • Tulburări ale sistemului digestiv, cum ar fi refluxul (boala de reflux gastroesofagian), probleme intestinale sau cancer;
  • Infecția cu virusul imunodeficienței umane (HIV);
  • Afecțiuni renale;
  • Probleme pulmonare, cum ar fi o infecție sau cancer.

Cum se tratează respirația urât mirositoare?

• Gargară regulată cu apă;
  • Igienă dentară regulată, de două ori pe zi, cu tehnică corectă de periaj (curățarea dinților, gingiilor, limbii);
  • O dietă cu conținut scăzut de grăsimi, bogată în fructe și legume;
  • Alimentația mai săracă în carne;
  • Nu fuma și nu utiliza alte produse din tutun, cum ar fi tutunul de mestecat;
  • Evită alimentele și băuturile care provoacă respirație urât mirositoare, cum ar fi usturoiul și alcoolul;
  • Mănâncă la intervale regulate. Dieta sau lipsa meselor pot scădea cantitatea de salivă și pot provoca respirația urât mirositoare;
  • Mestecă gumă fără zahăr, consumă bomboane mentolate fără zahăr sau bea suficientă apă, mai ales dacă gura este uscată;
  • Îndepărtează protezele dentare, punțile mobile, protezele parțiale sau aparatele ortodontice și curăță-le o dată pe zi sau conform instrucțiunilor medicului dentist. Bucăți de alimente și germeni se pot colecta în aceste aparate și pot provoca respirația urât mirositoare;
  • Folosește o apă de gură pentru ameliorarea temporară a respirației urât mirositoare. Clătește gura timp de 30 de secunde;
  • Programează periodic consulturi de rutină la medicul stomatolog;
  • Programează-te pentru un consult ORL dacă ai probleme frecvent cu mirosul gurii.

Echipa Stelidental este lângă tine cu sfaturi și îndrumări, tratamente și intervenții ce mențin frumusețea zâmbetului tău și, mai presus de orice, sănătatea ta orală.

Trateaza halitoza