Implantul dentar doare?

Implanturile dentare reprezintă alternativa ideală pentru alte tratamente de protetică menite să înlocuiască dinți lipsă, precum punțile dentare și protezele mobile.

Cu toate acestea, spre deosebire de tratamentele de protetică dentară, implanturile sunt inserate chirurgical. Datorită naturii procedurilor, este normal ca pacienții să se întrebe dacă implantul dentar doare.

Răspunsul la această întrebare poate fi înțeles pe deplin doar prin detalierea celor două etape ale tratamentului de implantologie, din perspectiva temerilor pacientului: procedura de inserare și perioada de vindecare.

Inserarea implantului dentar este dureroasă?

Când te gândești dacă implantul dentar doare, te gândești în primul rând la intervenția în sine.

În primul rând, intervenția chirurgicală de inserare a implantului nu durează mult și, grație tehnologiilor digitale, este foarte precisă, excluzând erorile.

Ghidul chirurgical, printat 3D, după modelul virtual, indică medicului exact locul ideal de inserare corectă a implantului, iar intervenția însăși este simulată computerizat anterior procedurii, pentru stabilirea poziției și unghiului exact de inserare, în scopul osteointegrării rapide și siguranței intervenției.

Dacă beneficiezi de un singur implant, vei fi anesteziat cu un anestezic local. Anestezicele din zilele noastre sunt foarte performante, nu se aseamănă cu cele din trecut. Nu vei simți nicio durere în timpul inciziei gingiei sau a inserării implantului în maxilar. Acest fapt este garantat și de faptul că maxilarul nu are nervi pentru a trimite semnale de durere. Cea mai acută senzație pe care o poți experimenta este cea de presiune și poate unele furnicături.

Dacă ai o procedură de implant dentar total, vei dormi profund sub anestezie generală. Nu veți simți nici durere, nici nu vei fi conștient pe durata intervenției. Aproape de finalul intervenției chirurgicale, ți se va administra și un anestezic local care îți va menține gura amorțită în timp ce te trezești.

Stomatologia modernă diferă mult de stomatologia care în trecut a creat fobii pentru generații de-a rândul. Specialiștii Stelidental sunt aici pentru a-ți arăta cât de mult s-a schimbat stomatologia și cât de confortabile pot fi tratamentele în prezent.

Perioada de vindecare este dureroasă?

Implantul dentar doare?

Acum că ai aflat că intervenția de inserare a implantului dentare nu doare, te întrebi dacă nu cumva implantul dentar doare după inserare.

Pe măsură ce anestezia dispare, vei experimenta o posibilă sensibilitate în primele câteva zile. Cu toate acestea, orice senzație de durere este de obicei foarte ușor de gestionat. Chirurgul îți va recomanda  medicație ușoară contra durerii, dar mulți pacienți ne-au mărturisit ulterior că nu au avut nevoie de medicamente.

Majoritatea pacienților cu implant dentar descriu durerea postoperatorie ca fiind mai mică decât cea a unei extracții dentare.

Dacă totuși după 72 de ore te confrunți cu dureri semnificative, ar trebui să soliciți asistență medicală sau să programați o întâlnire în cadrul clinicii noastre pentru a stabili cauza exactă a durerii.

Este posibil să auzi despre o „perioadă de vindecare de 6 luni” pentru implanturile tale, dar aceasta nu ar trebui înțeleasă ca o perioadă marcată de dureri. Ar putea fi descrisă mai bine ca „perioada de osteointegrare”, care descrie timpul necesar pentru ca implanturile tale să se contopească în mod natural cu osul maxilarului.

Indicațiile medicului tău privind hrana și igiena în această perioadă nu-ți sunt date în primul rând pentru a preveni durerea, ci mai degrabă pentru a permite implanturilor să se osteointegreze nestingherite. Aceste 6 luni nu ar trebui să fie dureroase.

Cum să reduci disconfortul după implant dentar?

Mai jos sunt câteva modalități obișnuite, general indicate, de a reduce disconfortul și de a maximiza procesul de vindecare după implantul dentar:

• Urmarea cu strictețe a instrucțiunilor postoperatorii recomandate de medicul dentist după procedură. Instrucțiunile pot include administrarea de medicamente pentru durere și administrarea de antibiotice profilactice, dacă este prescris;
  • Clătirea regulată ușoară cu o soluție caldă de apă sărată poate ucide germenii și poate favoriza vindecarea;
  • Evitarea alimentelor calde, condimentate sau crocante în primele 10 zile, pentru a evita infecția;
  • Menținerea unei bune igiene orale;
  • Periajul ușor în apropierea locului implantului pentru a evita orice infectare din cauza rănirii;
  • Utilizarea compreselor reci va ajuta la calmarea durerii;
  • Respectarea programărilor la medicul dentist, conform instrucțiunilor acestuia.

Echipa Stelidental dedicată tratamentelor de implantologie îți stă la dispoziție cu o vastă expertiză în domeniu, echipamente avansate și implanturi performante.

Te așteptăm la Stelidental ca să înțelegi conceptul de stomatologie fără durere.

Implantul dentar doare?

Completează formularul și te vom contacta pentru o programare!