Soluții pentru cele mai frecvente probleme dentare

Soluții pentru probleme dentare

Fără îndoială, toți ne dorim să avem parte de o dentiție impecabilă și lipsită de probleme majore. Deja este binecunoscut faptul că o igienă orală adecvată, precum și controalele periodice la medicul dentist ne scutesc de apariția diverselor afecțiuni ale cavității bucale.

Din nefericire însă, există o serie de aspecte neplăcute cu care majoritatea persoanelor se confruntă. De aceea, te invităm să descoperi în articolul de mai jos o listă cu cele mai des întâlnite probleme dentare.

Respirația urât mirositoare

Cunoscută și sub denumirea de halitoză, această afecțiune reprezintă o problemă care îți afectează atât sănătatea, cât și modul de interacțiune cu cei din jur.

Prima intenție a persoanelor aflate într-o astfel de situație este să folosească apa de gură pentru a îndepărta mirosul nedorit. Din nefericire însă, aceasta este o soluție temporară.

Cauzele principale care au ca efect respirația urât mirositoare sunt de ordin dentar, iar deseori, acestea nu au fost încă descoperite.

În consecință, te poți afla în situația în care dinții tăi sunt afectați de carii, gingivită ori bacterii orale.

De aceea, vizita la cabinetul medicului dentist te ajută să identifici problema și să începi un tratament corespunzător.

Gingivita și paradontoza

Sunt două dintre probleme cauzate de placa bacteriană și de tartrul depus pe suprafața dinților.

Simptomele unor astfel de afecțiuni sunt durerile de dinți, sensibilitatea acestora, probleme ale mobilității dentiției sau chiar sângerări dentare.

Luând în considerare faptul că gingivita și paradontoza atacă în principal structura de rezistență a dinților, netratate la timp, ele pot duce la pierderea dentiției.

De aceea, este esențial să beneficiezi în mod regulat de detartraj, precum și de periaj profesionist.

Cariile dentare

Indiferent de vârstă, din cauza lipsei igienei dentare nepotrivite sau a alimentației necorespunzătoare, smalțul dinților este atacat, provocând formarea cariilor.

Având în vedere că acestea nu sunt întotdeauna vizibile, controalele regulate te ajută să eviți situațiile grave în care cariile dentare impun extragerea dinților sau extirparea pulpei dentare.

Molarii de minte

Deseori, apariția acestora pe arcada dentară provoacă dureri sau pot chiar modifica poziția celorlalți dinți, fiind ultimii care apar.

În astfel de situații, se poate recomanda extracția molarilor de minte, procedură ce poate fi îngreunată de poziția acestora și de gradul de implantare a lor.

Solutii ale afecțiunilor dentare

Mușcătura incorectă și zâmbetul inestetic

Atât problemele de masticație, cât și cele asociate unui zâmbet neatrăgător, se pot rezolva prin intermediul soluțiilor de ortodonție.

Totodată, anumite probleme legate de zâmbetul inestetic se pot remedia și cu ajutorul metodelor de cosmetică dentară precum albirea dinților.

Oricare ar fi afecțiunile cu care te confrunți deja sau pe care dorești să le eviți, te invităm să ne contactezi pentru a afla care sunt nevoile tale și a-ți oferi cele mai bune soluții în materie de probleme dentare.

Echipa Stelidental îți stă la dispoziție cu cele mai moderne și eficiente tratamente ortodontice și de estetică dentară, pentru ca zâmbetul tău să fie armonios!

Sensibilitate dentară

Este o problemă comună manifestată prin dureri ale dinților de diverse intensități, în urma consumului băuturilor reci sau calde ori a anumitor alimente, precum înghețata sau dulciurile.

În egală măsură, astfel de dureri se pot resimți și în urma periajului sau a folosirii aței dentare.

În cazul în care experimentezi deja o asemenea sensibilitate, este indicat să apelezi la un control stomatologic cât de curând posibil, întrucât cauzele apariției hipersensibilității sunt diverse.

Prin urmare, poți suferi de eroziunea dinților, retragerea gingiilor, gingivită, o problemă genetică sau bruxism – afecțiune care provoacă scrâșnirea în mod involuntar a dinților atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții.

Sănătatea dentiției tale contează pentru noi!

Programează-te acum