Fumatul dăunează dinților?

Indiferent dacă ești fumător ocazional sau dacă fumezi un pachet pe zi, trebuie să înțelegi efectele nocive pe care le are fumatul asupra ta - și mai ales asupra dinților tăi. Iată adevărul despre fumat, despre efectele sale asupra sănătății dentare și ce poți face pentru a prelua controlul.

Primele consecințe ale fumatului sunt:

• respirația urât mirositoare (halitoza);
  • apariția petelor cafeniu-închis pe dinți datorita conținutului în nicotină și gudroane a țigărilor și ulterior printr-o modificare permanentă a culorii dinților.

Evoluția efectelor fumatului asupra sănătății orale

Deși majoritatea implicațiilor fumatului sunt în primul rând de ordin estetic, acesta duce in timp la dezvoltarea afecțiunilor gingivale prin reducea aportului de sânge în gingii și în țesutul de susținere al dintelui.

Dinții tăi suferă modificări atunci când fumezi țigări. Problema nu este că dinții ating țigara, ci că vin în contact cu toxinele periculoase care se află într-o țigară.  Aceste toxine sunt foarte dăunătoare pentru dinți și slăbesc rezistența dinților în timp.

De asemenea, este ridicat riscul depunerii tartrului, crescând riscul apariției inflamațiilor gingivale și parodontale care avansează într-un mod mult mai rapid decât la nefumători și rămâne cauza principală de pierdere a dinților.

Simptomele slăbirii rezistenței dinților din cauza fumatului includ:

• sângerarea gingiilor;
  • formarea rapidă a tartrului dentar;
  • carii dentare;
  • gură uscată.

Dacă ești fumător și începi să observați apariția de simptome de astfel de simptome, cel mai indicat este să discuți cu medicul dentist care îți va oferi sfaturi, sugestii și îngrijire dentară.

Echipa clinicii SteliDental te poate ajuta să contracarezi efectele fumatului, să depistezi și să tratezi afecțiunile deja existente și să previi apariția altora. Programează-te chiar acum pentru un consult stomatologic.

Fumatul dăunează dinților?

Aceste simptome sunt doar câteva dintre efectele dăunătoare pe care țigările și tutunul le au asupra dinților. Dacă ai deja aceste simptome și continui să fumezi, este posibil să apară riscul de:

• infecție a canalelor radiculare;
  • pierdere a dinților;
  • deteriorare ireparabilă a smalțului dentar.

Boala parodontală, una dintre cele mai grave afecțiuni orale, are 64,2% mai multe șanse să apară la fumători decât la nefumători. Există un număr uimitor de oameni care luptă împotriva simptomelor bolii parodontale.

Această afecțiune este atât de frecventă la fumători, deoarece bacteriile se acumulează iar gingiile se inflamează, fiind ușor pentru bacterii să se infiltreze și să provoace daune țesuturilor moi și dure.

Producția de bacterii este crescută datorită faptului că nicotina din țigări reduce cantitatea de oxigen livrată țesuturilor moi din gură. Nicotina are efect constrictiv asupra vasele de sânge, ceea ce înseamnă că gingiile sunt mai puțin susceptibile să sângereze și îngreunează diagnosticarea.

Totodată, în cazul unor intervenţii medicale în cavitatea bucală și procesele de vindecare sunt mai lente.

Cancerul oral

Cea mai gravă consecință a fumatului este apariția cancerului oral.

Cancerul oral reprezintă acea formă de cancer care se dezvoltă pe cerul gurii, pe limbă, la nivelul gingiilor sau al altor țesuturi din gură.

Oamenii care fumează au șanse de șase ori mai mari de a suferi de acest tip de cancer, decât nefumătorii. Acest lucru se datorează faptului că fumul de țigară conține mai mult de 70 de agenți cancerigeni, cum ar fi arsenicul și formaldehida. Când fumezi, numeroșiii agenți cancerigeni îți pot deteriora ADN-ul celulelor din gură,  iar aceste celule deteriorate pot crește apoi anormal și pot forma o tumoare.

Aceste tumori sunt deosebit de periculoase deoarece de cele mai multe ori sunt descoperite în stadii avansate și nu mai pot fi tratate în mod eficient. În acest caz, îndepărtarea țesutului bolnav produce cicatrici severe sau desfigurare facială.

Sfaturi de igienă orală pentru fumători

Dacă nu te confrunți încă cu unele dintre efectele nocive ale fumatului asupra dinților, este bine să îți pui la punct o rutină corectă de igienizare orală și profilaxie:

• Clătește-te cu apă de gură timp de 60 de secunde în fiecare zi;
  • Utilizează ață dentară o dată pe zi - este o modalitate excelentă de a evita acumularea plăcii;
  • Spală-ți dinții cu o periuță de dinți cu păr moale de două ori pe zi, cu mișcări corecte și timp câte două minute;
  • Programează-te pentru consulturi stomatologice odată la fiecare șase luni.

Completează formularul de mai jos și te vom contacta pentru o programare