Articole   -   Radiologie

Radiologie pe înțelesul tău – de ce ai nevoie de radiografii dentare?

Radiografii dentare Brăila

Este posibil ca medicul tău stomatolog să îți ceară să efectuezi o radiografie din mai multe motive, pe care le vom detalia în continuare.

În clinica SteliDental avem propriul serviciu de radiologie dentară, în cadrul căruia echipamente radiologice foarte performante contribuie la obținerea de imagini radiologice foarte clare, cu minim de radiații.

Ne dorim ca fiecare pacient să înțeleagă când si de ce sunt necesare radiografiile dentare.

Diagnostice precise prin radiologie digitală

Echipamentul radiologic permite stomatologilor să identifice structurile orale interne, precum forma, dimensiunea, densitatea și textura dinților și a suportului lor de susținere. Aceste informații sunt cruciale pentru:

• determinarea diagnosticului corect al unei afecțiuni dentare;
  • localizarea exactă a afecțiunii;
  • verificarea posibilității existenței altor afecțiuni conexe, care întrețin acea afecțiune;
  • minimizarea riscului de erori umane de diagnosticare.

Radiologie digitală Brăila

Foarte multe afecțiuni orale importante pot fi identificate cu ajutorul radiologiei dentare:

• Carii interdentare;
  • Carii formate sub obturații (caria secundară);
  • Infecția osoasă;
  • Infecția pulpei dentare;
  • Fractura dintelui;
  • Pungi parodontale;
  • Formațiuni tumorale;
  • Resorbția osoasă;
  • Dinți supranumerari;
  • Dinți incluși (erupți în os);
  • Periimplantita.

Cu ajutorul imaginilor obținute radiologic, medicul dentist îți poate oferi tratamentul și îndrumările potrivite pentru a îți rezolva toate afecțiunile orale.

Extracții dentare în siguranță

Radiografia ajută medicul stomatolog să observe:

• care dinte nu poate fi recuperat și necesită extracție;
  • posibilitatea extracției normale sau necesitatea unei intervenții chirurgicale;
  • cum ar trebui sa abordeze extracția, pentru rapiditate;
  • anatomia rădăcinii dentare care trebuie extrase, uneori există rădăcini curbate, care pun probleme;

Implantologie în siguranță

Radiologie digitală Brăila

Implantologia orală este specializarea medicinei dentare care beneficiază cel mai mult de avantajele radiologiei dentare.

Efectuarea intervenției de inserare a implantului dentar în mod corect și în condiții de siguranță este esențială pentru succesul integrării implantului în organism și pentru sănătatea orală a pacientului.

În condițiile stomatologiei moderne, precizia acestei intervenții este asigurată de simularea virtuală în prealabil a intervenției, cu ajutorul softurilor specializate, în cadrul imaginilor obținute prin intermediul  tomografiei CBCT.

Este importantă evitarea structurilor vitale, precum sinusurile, de aceea, pentru precizie maximă, se stabilește digital traseul exact de inserare a implantului și se printează cu tehnologie 3D, un ghid chirurgical. Acesta arată ca o gutieră, personalizată pe structurile dentare ale pacientului, perforat exact în locul ideal de inserare a implantului, ghidând și direcția de inserare.

Tratamente ortodontice eficiente și rapide

Ortodonția profită din plin de beneficiile tehnicilor de radiologie dentară.

Tratamentele de îndreptare a dinților beneficiază de eficiență și siguranță, dar și de rapiditate, prin radiografii specializate.

De asemenea, pe parcursul tratamentului ortodontic, investigațiile de radiologie asigură medicul și pacientul de bunul mers al tratamentului, iar la finalul său, verifică dacă rezultatul este cel scontat.

Radiologia dentară a schimbat medicina dentară pentru totdeauna, în cele mai benefice moduri:

• siguranță;
  • precizie;
  • diagnosticare în stadiu incipient;
  • prevenirea agravării afecțiunilor;
  • corectitudinea diagnosticului;
  • minimizarea riscului de erori umane.

În cadrul SteliDental, medicina dentară de calitate este completată de  serviciul nostru de radiologie dentară digitală performantă.