Ce este parodontoza?

Ce este parodontoza

De la primele etape ale gingivitei până la cele mai avansate stadii ale parodontozei, boala parodontală este una dintre cele mai răspândite boli din societatea noastră, însă rămâne, pentru majoritatea pacienților neafectați încă de ea, necunoscută.

Deși numărul pacienților afectați de o formă sau alta de parodontoză variază de la an la an, în prezent realitatea este că 8 din 10 români au parodontoză. Și, din păcate, sunt șanse ca și tu o ai, dar pur și simplu să nu știi.

Iată ce trebuie să știi despre boala parodontală și ce poți face în legătură cu aceasta.

Parodontoza: ucigașul tăcut al dinților

Boala parodontală este o infecție a țesuturilor moi și dure care vă susțin dinții. Apare atunci când germenii încep să infecteze țesuturile gingivale din jurul dinților, provocând roșeață, umflături și sângerări.

Această afecțiune a fost, în timp, legată de probleme de sănătate precum afecțiuni cardiace.

Este principala cauză a pierderii dinților la adulți.

Posibile simptome ale bolii parodontale

Iată câteva semne de avertizare asupra unei posibile probleme:

• gingii care sângerează ușor;
  • gingii roșii, inflamate;
  • gingii care s-au îndepărtat de dinți;
  • respirație urât mirositoare sau gust neplăcut;
  • dinți permanenți mobili;
  • orice schimbare a mușcăturii tale (a modului în care dinții tăi se suprapun atunci când muști);
  • orice modificare a potrivirii protezelor parțiale.

Factori favorizanți

Factori favorizanți parodontoză

Unii factori cresc riscul apariției bolii gingivale. Printre acești, se numără:

• igiena orală precară;
  • fumatul sau mestecarea tutunului;
  • predispoziția genetică;
  • dinți strâmbi, greu de igienizat corect și complet;
  • sarcina;
  • diabetul;
  • anumite medicamente, inclusiv steroizi, anumite tipuri de medicamente anti-epilepsie, medicamente pentru tratamentul cancerului, unele contraceptive orale.

Ce se întâmplă dacă nu tratezi boala parodontală

Lăsată netratată, gingivita poate evolua spre parodontoză. În stadiul de gingivită, bacteriile provoacă inflamația gingiei, ceea ce duce la infecție.

Odată cu evoluția spre parodontoză, pe lângă inflamație, toxinele bacteriene și răspunsul natural al organismului la infecție încep să descompună osul și țesutul conjunctiv care ține dinții în poziție.

Deteriorarea oaselor, a gingiilor și a țesuturilor care susțin dinții poate duce la pierderea dinților.

Poți preveni apariția parodontozei!

Ce este parodontoza

Prevenția este întotdeauna cea mai puțin dureroasă și mai puțin costisitoare cale către o sănătate bună. Dacă nu există infecții, medicul dentist îți va sugera un plan de îngrijire care să includă vizite regulate de igienizare profesională și o igienă dentară consecventă și corectă, ca cea mai bună metodă de prevenire a afecțiunilor orale și implicit, a parodontozei.

Este esențial să nu omiți niciun consult regulat, la fiecare șase luni. Asigură-te că medicul dentist are posibilitatea de a verifica starea ta clinică regulat, pentru a ajuta la depistarea bolii parodontale în stadii incipiente.

Ai grijă de gingiile și dinții tăi, pentru a avea grijă de sănătatea ta generală, confortul psihic, aspectul tău fizic și, în general, de calitatea vieții tale.

Dacă ești unul dintre cei 85% dintre adulții care, conform statisticilor generale, suferă de boala parodontală, nu risca sănătatea corpului tău, evitând tratamentul stomatologic.

Preia controlul asupra sănătății tale - și asupra vieții tale - tratând astăzi boala parodontală, înainte ca mâine să riști să îți pierzi dinții.

În cadrul clinicii Stelidental, specialiștii noștri vor utiliza tehnologii avansate pentru a elimina infecția parodontală, pentru gingii sănătoase, un zâmbet frumos și un corp mai sănătos.

Stelidental